Uw winkelmandje
Uw winkelwagen is nog leeg. |
Bekijk onze tips voor het opstarten van uw koffiemachine, dit voorkomt storingen. Komt u er niet uit? Wij helpen u graag verder.
Bestel op tijd uw ingrediënten volgens het normale bestelproces.
Controleer voor gebruik ook de houdbaarheidsdatum van uw voorraad ingrediënten.
In aanloop naar de herstart kunt u alvast enkele voorbereidingen treffen om straks uw gasten op een veilige manier te kunnen verwelkomen. Hieronder enkele stappen die u alvast kunt nemen:
Zorg ervoor dat u middels duidelijke communicatie uw gasten laat weten wat de regels zijn. Neem de tijd dit met uw personeel door te nemen. Communiceer op verschillende manieren -bijvoorbeeld middels stoepborden, tafelkaartjes en posters- en zorg dat dit op belangrijke plekken nog eens benadrukt wordt -zoals bij het welkom, afrekenen en op de toiletten.
Om met elkaar te blijven genieten van een kop koffie hebben we de belangrijkste maatregelen voor het veilig zetten van een kop koffie uitgewerkt. Voor de veiligheid van u, uw collega’s en uw gasten wordt geadviseerd de onderstaande tips toe te passen:
Voor het schoonmaken en gebruiken van de koffiemachine is het advies:
Reserveren
Stimuleer -en maak het mogelijk indien dit nog niet kan- dat gasten zoveel mogelijk van tevoren moeten reserveren. Dit geeft u de mogelijkheid om de bezetting het makkelijkst te reguleren.
Placeren
Wijs een gastheer/gastvrouw aan die gasten kan placeren, de routing kan aangeven en kan informeren over de genomen maatregelen die getroffen zijn om de 1,5 meter horeca te waarborgen. Met een actieve placering kan er daarnaast gekeken worden naar hoe de gasten over de ruimten worden verdeeld, bijvoorbeeld gezinnen met kinderen bij elkaar, flexwerkers bij elkaar en ouderen bij elkaar.
Bestellen en uitserveren
Denk na over het bestellen en het uitserveren van consumpties. Het bestellen kan bijvoorbeeld via een app of een afvink-menu wat ingeleverd kan worden. Het uitserveren kan op een centraal afgifte punt of op een uitserveer-zuil naast elke tafel, waarbij gasten zelf hun kopje van het dienblad af kunnen pakken.
Heeft u een vraag over bovenstaand advies neem contact op met uw account manager of via onze contactpagina.
Menukaart
Denk na over de volgorde en samenstelling van uw menukaart. Zet de margerijke producten bovenaan, zoals de koffie specials, zo is er meer kans dat deze gekozen worden. Verder kunt u uw gasten verleiden meer te consumeren door het aanbieden van combi-deals. Veel gasten zijn wellicht bereid u te ondersteunen in deze moeilijke tijd en staan open meer dan het gebruikelijke aan te schaffen. Iedereen is bovendien nu wel toe aan een traktatie!
To-Go
Biedt u nog geen To-Go aan en heeft u wel de mogelijkheden hiervoor, overweeg om dit aan te bieden. Hiermee kan u een nieuwe doelgroep aantrekken en wat extra omzet genereren. Zorg voor een duidelijke routing voor uw To-Go gasten, zodat zij niet onnodig met uw andere gasten in contact komen. Tip: als u elke consumptie in drie maten aanbiedt zullen uw gasten sneller voor de middelste maat gaan.