• Voor 12u besteld, overmorgen geleverd
  • Gratis bezorging vanaf €200
  • Technische ondersteuning binnen de eerstvolgende werkdag

Koffiemachine op kantoor: Veel werk ?

Werkt u op een kantoor zonder koffiemachine? Dat kan. Maar geen koffie op kantoor? Bestaat niet. Hoe gaat het eraan toe in uw bedrijf? Nemen medewerkers ’s ochtends een thermos mee van thuis, halen ze espresso bij het koffiebarretje in de straat of heeft iemand zijn persoonlijke Senseo-toestel in een hoekje van het kantoor gezet?

Bekijk onze gids voor koffie op kantoor

Wel of geen bedrijfskoffie

Voor een werkgever klinken de scenario’s hierboven aantrekkelijk. Want zijn werknemers staan zelf in voor hun koffie. Maar de keerzijde blijft onzichtbaar. Denk aan de supportmedewerker die met een slecht humeur klanten te woord staat omdat hij zijn koffie thuis vergat. Of aan de collega die zich er in stilte over opwindt dat ze haar eigen koffietoestel naar het kantoor moest verhuizen. En dan zwijgen we nog over het tijdverlies van voortdurende bezoekjes aan een koffiebar om de hoek.

Slorpt een professionele koffiemachine op kantoor meer of minder tijd en energie op? Dat hangt ervan af. U bepaalt zelf hoeveel werk zo’n oplossing vraagt.

Factor 1: type koffiemachine voor op kantoor

Uw type toestel is – niet verwonderlijk – de grootste factor in het verhaal. Heel wat moderne machines werken volautomatisch. En dat gaat verder dan ‘1 druk op de knop voor een kopje koffie’. Ze voeren ook zelf reinigings- en onderhoudsprogramma’s uit. En dat kost u geen seconde.

Ook uw soort koffie kunt u kiezen in functie van een minimale tijdsinvestering. Met liquid koffie of oploskoffie blijft er geen koffieresidu achter en hoeft u dus minder afval te verwerken. 

Factor 2: herstellingen en onderhoud

Herstellingen spreken voor zich. Die laat u uitvoeren door gespecialiseerde technici. Uw deel van het werk blijft beperkt tot 1 telefoontje. Voor het onderhoud hebt u meer opties. Uw medewerkers staan om de beurt in voor een wekelijkse reiniging, uw poetsdienst voert die taak uit, of een derde partij neemt het onderhoud voor zijn rekening.

Bent u acuut onderbemand? Dan wilt u vooral geen tijd verliezen aan uw koffiemachine op kantoor. Maar in de meeste gevallen beslist een snelle kosten-batenanalyse aan wie u het onderhoud van uw toestel het best toewijst. Hou onder andere rekening met de gebruiksvriendelijkheid van uw koffieautomaat, de omvang van uw organisatie en de kostprijs van een externe onderhoudspartner.

Factor 3: bestellingen en leveringen

Een laatste factor die tijd kan kosten? Het manueel bestellen van koffie en toebehoren. 

Bij Jacobs Douwe Egberts hoeft u zelfs niet eens te denken aan deze tijdige bestellingen. Via My Coffee Plan kunt uzelf aangeven wanneer u op regelmatige tijdstippen d koffie geleverd wilt hebben.

Bovendien kunt u al uw benodigdheden (zoals melk, suiker en koekjes) bij dezelfde koffiepartner bestellen.

Contacteer ons

In't kort

Samengevat? Een koffiemachine op kantoor vraagt zoveel werk als u zelf wilt. Wie slim kiest, hoeft zo goed als geen tijd te investeren in zijn koffieoplossing. Hier is uw spiekbriefje voor de vlotste koffievoorziening:

Vloeibare of oploskoffie zonder residu

Volautomatische koffieautomaat

Herstellingen en onderhoud door externe partij

Proactieve bevoorrading

Dezelfde koffiepartner voor alle bijproducten

 

Snel ontdekken welke koffie-oplossing het best bij uw bedrijf past?

Doe de snelle koffietest